ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

gennisi byzantinou mouseiou

Χαρούμενα και Φωτεινά Χριστούγεννα

και

ο καινούργιος Χρόνος 2013 με υγιεία και πολλές χαρές.

Ισότητα-θέωση-φτώχεια-πλούτος «Ουδέποτε παύσαμε εμείς νά πιστεύουμε στήν ισότητα τών ανθρώπων. …

Εξ επόψεως πνευματικής ισότητος, υπάρχει απόλυτη ισότητα τών ανθρώπων, διότι όλοι οι άνθρωποι έχουν νοερά ενέργεια. Καί τά ύψη τής θεολογίας δέν έχουν σχέση μέ τήν λογική ενέργεια. Μέ παρακολουθείτε; Λοιπόν, από αυτής τής επόψεως, η ορθόδοξη θεολογία έχει μιά ισότητα πού δέν υπάρχει σέ κανέναν άλλον τομέα, διότι, ό,τι καί νά πούμε δέν θά υπάρξη ποτέ ισότητα στήν λογική. Διότι η λογική ενέργεια τού ανθρώπου έχει σχέση μέ τήν φαιά ουσία, μέ τά κληρονομικά προβλήματα πού έχει από τούς γονείς κ.ο.κ. Ό,τι καί νά κάνουμε, ο ένας δίνει εξετάσεις καί μπαίνει στό Πανεπιστήμιο, ο άλλος δίνει δεκαπέντε φορές εξετάσεις, δέν μπαίνει στό Πανεπιστήμιο. Ο ένας παίρνει τό πτυχίο τού Γυμνασίου, ο άλλος δέν παίρνει τό πτυχίο τού Γυμνασίου κλπ. Φαίνεται ότι από αυτά δέν υπάρχει ισότητα, αλλά όμως στήν θεολογία υπάρχει ισότητα. Οπότε, πιό πολλή ισότητα ξέρουμε εμείς οι ορθόδοξοι θεολόγοι, από ό,τι ξέρουν οι άλλοι από τήν κοινωνία.

Μετά, ισότητα στήν τελειότητα σημαίνει καί ισότητα στά πλούτη. Διότι πλούσιος γίνεται εκείνος ο οποίος φθάνει στήν θέωση, αλλά κατά κόσμον όμως γίνεται φτωχούλης. Οπότε, ως πτωχός, ισοπεδούται μέ όλους τούς πτωχούς τού κόσμου καί γίνεται ίσος μέ τούς πτωχούς. Οπότε, δέν υπάρχει κοινωνικό πρόβλημα από αυτής τής επόψεως, διότι δέν ταυτίζεται ποτέ μέ τόν πλούσιο, αλλά μέ τόν φτωχό. Αυτό είναι αυτόματο στήν ορθόδοξη θεολογία καί δέν μπορεί νά γίνη αλλιώτικα. Διότι εκείνος ο οποίος ταυτίζεται μέ τούς πλουσίους είναι απόδειξη ότι δέν έχει νοερά προσευχή. Γιά νά έχη νοερά προσευχή, πρέπει νά ταυτισθή μέ τούς πτωχούς».

(π. Ιω. Ρωμανίδης, εις «Εμπειρική Δογματική …», τόμ. Β’).

Η Γέννηση καί η Βάπτιση τού Χριστού

Όταν ομιλούμε γιά γέννηση τού Χριστού, κάνουμε λόγο γιά δύο γεννήσεις. Η μία είναι η προαιώνια γέννηση τού Λόγου από τόν Πατέρα, κατά τήν θεία φύση, καί η άλλη είναι η εν χρόνω γέννηση από τήν Παναγία, κατά τήν ανθρώπινη φύση…

«Αυτό πού έχει σημασία είναι ότι αυτός ο Λόγος, πρό τής κατά σάρκα γεννήσεώς Του, είναι κατά πάντα όμοιος μέ τόν Θεό, δέν είναι εκ τού μηδενός. Γιατί ο Λόγος έχει δύο γεννήσεις. Η μία γέννηση πρό τών αιώνων καί η άλλη γέννηση εν χρόνω, πού είναι ως ανθρώπου γέννηση, η ενσάρκωση».

Αυτή η θεολογική αλήθεια είναι αποκαλυπτική καί κυρίως είναι εμπειρική, αφού η θεωθείσα σάρκα τού Χριστού γίνεται πηγή ζωής στά μέλη τής Εκκλησίας, κυρίως στούς αγίους.

«Δέν είναι μόνο η Παλαιά καί η Καινή Διαθήκη πού διδάσκουν καθαρά τό γεγονός ότι ο Λόγος, ο Κύριος τής Δόξης, ο οποίος είναι φύσει Θεός καί ομοούσιος μέ τόν Πατέρα, αληθινά σαρκώθηκε καί γεννήθηκε στήν κανονική δική Του καί ξεχωριστή ανθρωπότητα από τήν Παρθένο Μαρία –η οποία είναι κατά γράμμα καί ως γεγονός καί εν αληθεία Θεοτόκος ή Μητέρα τού Θεού– … Αυτή η αλήθεια αποκαλύπτεται καθαρά σ’ όλους εκείνους οι οποίοι έχουν φθάσει στήν θέωση, από τήν οποία μαθαίνουν εμπειρικά ότι ο Χριστός είναι ο Λόγος καί φύσει Θεός καί φύσει άνθρωπος καί φύσει η πηγή τής δόξας, μεταδίδοντας στήν ανθρώπινη φύση Του τήν ύπαρξη τής πηγής τής δόξας, διά τής οποίας η ίδια η σάρκα τού Λόγου γίνεται πηγή τής ζωής μας καί ζωοδότρια…».

(Εμπειρική Δογματική, Τόμος Β’)

 

 

Advertisements

About Kalimera! - Gia Sena!

General Issues (photos, history, culture, relegion)
This entry was posted in ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s