Φαγόπυρο ή μαυροσίταρο

Αλεύρι φαγόπυρου βιολογικής καλλιέργειας . Το φαγόπυρο είναι ένα «δημητριακό» το οποίο δεν έχει καθόλου γλουτένη, έτσι λατρεύεται από όσους έχουν δυσανεξία σε αυτή (Κοιλιοκάκη). Δεν είναι ιδανικό για την παρασκευή ψωμιού αλλά αν το αναμείξουμε με αλεύρι dinkel ή σίκαλη μπορούμε να φτιάξουμε πολλών ειδών αρτοσκευάσματα. Το αλεύρι αυτό είναι ιδανικό  για αυτούς που θέλουν να τρέφονται υγιεινά.

FAGOPYROS

Το φυτό είναι αυτοφυές στην Ασία και τη Βόρεια Ευρώπη. Από την Κίνα η καλλιέργειά του διαδόθηκε στη Ρωσία και την Πολωνία αλλά και στην Ολλανδία, τη Γαλλία κι αργότερα στις ΗΠΑ και τον Καναδά, για να φτάσει σε εμάς μετά από χρόνια…

Hulled Buckwheat Grain crop 013Είναι ένα δημητριακό αλλιώτικο από τα άλλα! Είναι σπόρος από ένα φρούτο (συγγενούς με το ραβέντι)  που  πολλοί το αποκαλούν και μαυροσίταρο. Είναι εξαιρετικό τρόφιμο, αφού η περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνη, είναι μεγάλη σε σχέση με τα υπόλοιπα δημητριακά. Εχει 14% περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, και περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Το φαγόπυρο περιέχει πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β,  που συνήθως συναντώνται στα ζωϊκά τρόφιμα, είναι πλούσιο σε λιποδιαλυτή βιταμίνη Ε αλλά και Κ, φολικό οξύ, αλλά και σε αρκετά μέταλλα: ασβέστιο, σίδηρο, χαλκό, μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλιο, σελήνιο, και ψευδάργυρο . Επίσης λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη του βοηθάει στο αδυνάτισμα .

Η ρουτίνη που υπάρχει στο φαγόπυρο είναι βιοφλαβονοειδές που κτίζει το αίμα, βοηθά τα νεφρά, εξουδετερώνει τα όξινα υπολείμματα, καταπολεμά την αρτηριοσκλήρωση, ενδυναμώνει τα τριχοειδή αγγεία και μειώνει τις πιθανότητες αιμορραγιών.

Το φαγόπυρο, λόγω του ότι είναι πλούσιο σε φυτική ίνα, και σύνθετους υδατάνθρακες, κάνει καλό σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη, αφού συμβάλλει στη μείωση της. Δεν περιέχει γλουτένη, έτσι λατρεύεται από όσους έχουν δυσανεξία σε αυτή (Κοιλιοκάκη).

IMG_122920

ΨΩΜΙ ΑΠΟ ΖΕΙΑ ΚΑΙ ΦΑΓΟΠΥΡΟ ΑΛΕΥΡΙ

Ειδικά:  ως αντιοξειδωτικό, η ρουτίνη μειώνει την τοξικότητα της οξειδωμένης LDL χοληστερόλης, εμποδίζει την συνάθροιση των αιμοπεταλίων και καταπολεμά τους φλεβικούς σχηματισμούς στα πόδια. Αν λοιπόν έχετε προβλήματα στο κυκλοφορικό και υποφέρετε από υπέρταση ή σακχαρώδη διαβήτη να τρώτε φαγόπυρο για την θεραπευτική του δράση, σταθεροποιεί τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

fagopyroΚαλλιεργείται στα ψυχρά κλίματα διότι αντέχει στα φτωχά εδάφη όπου ωριμάζει σε 60 περίπου ημέρες. Περιέχει 80% άμυλο και 14% πρωτεΐνη. Οι βοτανολόγοι δεν το θεωρούν δημητριακό αλλά σπόρο ενός χαμηλού θάμνου που συγγενεύει με το ραβέντι. Οι διατροφολόγοι το κατατάσσουν στα δημητριακά, γιατί μαγειρεύεται οπως αυτά και οι σπόροι μοιάζουν με αυτούς των δημητριακών. Είναι μικροί και έχουν σχήμα πυραμιδοειδές. Εκτός από τον σπόρο, στα καταστήματα υγιεινών τροφών θα βρείτε πολλά προϊόντα από φαγόπυρο, όπως αλεύρι, νιφάδες και ζυμαρικά από 100% φαγόπυρο.  Τμήμα του φλοιού του σπόρου παραμένει στο αλεύρι του φαγόπυρου που έτσι παίρνει την καφετιά απόχρωση του.

psomi fagopyroΤο αλεύρι χρησιμοποιείται για να φτιαχτούν κρέπες, ψωμί και προϊόντα φούρνου.  Οι νιφάδες μας δίνουν ένα πολύ θρεπτικό πρωϊνό και χρησιμοποιούνται για παρασκευή κρεμών και παιδικών τροφών. Τα ζυμαρικά είναι μια πολύ καλή λύση για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη.

Advertisements

About Kalimera! - Gia Sena!

General Issues (photos, history, culture, relegion)
This entry was posted in ΔΙΑΤΡΟΦΗ and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s