Συμμαχία ή δουλεία;

Αυτές οι δύο παράγραφοι μπορούν να θεωρηθούν σχεδόν προφητικές. Περιγράφουν ακριβώς την σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα μας, δίνουν δε απαντήσεις σε τυχόν ερωτήματά μας. 

….   Συνήθως επικρατεί η αντίληψη σε διαφόρους κύκλους, ότι η Χώρα μας εφαρμόζει αναγκαστικά τις εντολές και αποφάσεις της ΕΟΚ. Και αυτό ως εάν σημείο είναι αληθινό, η δε εξάρτησή μας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη στην Ενωμένη Ευρώπη, αφού οι εθνικές νομοθεσίες θα υποχωρούν μπροστά στη Νομοθεσία του Υπερκράτους της Ενωμένης Ευρώπης. Το να υποχωρούμε όμως και σε όσα δεν μας επιβάλλει το «ΕυρωπαΪκό Διευθυντήριο» είναι όχι απλώς παραλογισμός, αλλά ασυγχώρητη δουλοπρέπεια και επαίσχυντος εξευτελισμός.

Γινόμαστε ευρωπαϊκότεροι των Ευρωπαίων, αποδεικνύοντας ότι μας καταδιώκει ανηλεώς το σύνδρομο του εξευρωπαϊσμού, που μας δημιούργησαν ο Κοραής και οι «Φωταδιστές» (π. Γεώργιος Μεταλληνός «Σύγχυση-Πρόκληση-Αφύπνιση»).

Σ’ εποχή σχεδόν καθολικής καταπτώσεως ο Γραικυλισμός τείνει να γίνει κυρίαρχο στοιχείο της ταυτότητας του Νεοέλληνα, όπως ήδη έχει επισημάνει στο γνωστό βιβλίο του για τη Ρωμιοσύνη ο σεβαστός και αγαπητός συνάδελφος π. Ιωάννης Ρωμανίδης. Γι’αυτό και θα επικαλεστώ τα ίδια τα λόγια του:  ‘Ο Ρωμηός –σημειώνει – γνωρίζει σαφώς ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ συμμαχίας και δουλείας. Γίνεται σύμμαχος με οποιονδήποτε, εφ’ όσον συμφέρει εις το Έθνος,  αλλά ποτέ δούλος των συμμάχων. Ο Γραικύλος όμως νομίζει ότι συμμαχία σημαίνει πνευματική δουλείαν, δηλαδή συγχώνευσιν πολιτισμών και σύγχυση ιδεολογιών. Ο Γραικύλος δεν γίνεται μόνον σύμμαχος, αλλά γίνεται, και θέλει να γίνη, ένα πράγμα με τον σύμμαχο. Νομίζει ότι συμμαχία είναι το να προσφέρεται δι’ έρωτα ως δούλη προς κύριον, ίνα αποκτήση ισχυρόν προστάτη, ο οποίος θα σώση την Ελλαδίτσα του. Ο Νεογραικύλος είναι συνεχιστής της παραδόσεως των Γραικύλων από της Αλώσεως, οι οποίοι μας εκήρυτταν την ανάγκη της φραγκεύσεως του πνεύματος, δια να σωθώμεν από την δουλείαν του πνεύματος. Με άλλα λόγια ο Γραικύλος φοβείται και άρα ούτε είναι, ούτε ημπορεί να είναι Ρωμηός, αφ’ όσον φοβείται. Φοβείται την πνευματική ανεξαρτησίαν και ελευθερίαν. Θέλει ελευθερίαν σου σώματος μόνον. Και δια τούτο δεν ημπορεί κάν να φαντασθή, ότι η Ρωμηοσύνη όχι μόνον δεν υποδουλώνεται πνευματικώς, αλλά είναι εν κόσμω πολιτιστική δύναμις ηγετική. Πως ημπορεί ο Γραικύλος νά χη αισθήματα και πεποίθησιν ηγέτου όταν είναι δούλος;» (Ιω. Σ. Ρωμανίδου, Ρωμηοσύνη, Ρωμανία – Ρούμελη, 1975 σ.10-11)

Advertisements

About Kalimera! - Gia Sena!

General Issues (photos, history, culture, relegion)
This entry was posted in ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΜΑΤΙΕΣ and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s